fordle og ulemper ved de forskellige sociale medier
Facebook:
Svar på følgende:
Hvad er det vigtigste ved den pågældende platform?
Det vigtigste ved Facebook er at man skal kunne holde sig opdateret. Har man eksempelvis en facebookside, er det vigtigt jævnligt at holde den opdateret med relevant content.
Hvad anser du som værende den mest vigtige måde, at anvende platformen?
Det er vigtigt at researche på sin målgruppe før man beslutter hvilken form for promovering man vil benytte sig af på Facebook, da der er mange former for FB-ad’s at vælge imellem.
Hvad er styrkerne og svaghederne?
Der er risiko for at man markedsfører forkert, hvis ikke man kender sin målgruppe godt nok, og derved ikke får det ønskede resultat ud af sin promovering/reklame.
Hvilken Tone of Voice vil passe til den pågældende platform
Tone of Voice er varierende alt efter hvilken målgruppe man vil henvende sig til og hvilken virksomhed man er. De er meget fleksibel i Tone of Voice, hvor de både taler formelle og uformelle til den variende målgruppe.
Hvordan kan det bruges som marketingværktøj og /eller ved en marketing kampagne?
“Konkurrence markedsføring” er blevet meget udbredt og en god måde at markedsføre sig på (b2c), da budskabet/produktet bliver eksponeret for mange brugere. Her kan man gratis opnå at vinde en præmie, hvis man liker og deler. Det er billig reklame samt man kan få omtale og blive debatteret undervejs.