Ikke-kategoriseret

danske befolknings vanemønster

I forbindelse med den digitale udvikling på de sociale medier har det fremvist en stor og betydelig stigning i Danmark blandt årene, hvilket i dag er blevet et af den danske befolknings vanemønster. Befolkningen i Danmark er ca. på 5.806.081 indbyggere og næsten 90% af befolkningen benytter sig af et eller flere sociale medier. Den danske befolkning besøger de sociale medier ret ofte. Ifølge danmarksstatistik fra 2018 besøger 72% af danske Facebookbrugere og 54% af brugere på instagram flere gange dagligt. De mest aktive på de sociale medier er i aldersgruppen 16-54, hvor det højeste forbrug af de sociale medier ligger i aldersgruppen 16-24. Kønsfordeling på de sociale medier har en stor indflydelse på virksomheder som markedsfører sig gennem denne platform. Ifølge Danmarksstatistik brugte 77% af kvindelige Facebook-brugere Facebook i år 2018, hvor 47% af mandlige Instagrambrugere brugte Instagram. Danmark er et Demokratisk land, hvor man kan mene og handle på det man vil indenfor lovens rammer. Politikere har også en stor indflydelse og en betydelig magt på de sociale medier i forbindelse med påvirkning af forbrugere. At politikere befinder sig på de sociale medier, med henblik på at sprede deres partibuskaber, giver forbrugerne af de sociale medier en dybere forståelse af politikernes identitet og bygger en tættere relation til mange danskere fra adskillige platforme.
I de seneste år har udviklingen på den unge generation været ret heftig i forhold til forbrug af alkohol, modetøj og forbruget på de sociale medier, hvilket har sine fordele og ulemper. De unge bruger en stor kraft og tid på at bygge en identitet og er åbne for mange muligheder som opbygger deres identitet på de sociale medier, hvor de er tæt tilknyttet til medierne og forventer at blive kontaktet derfra. De unge ikke er skeptiske overfor at handle på de sociale medier, hvilket kan have en effekt på de unges købevaner i forhold til den danske modebranche.
De sociale medier har på kort på tid overtaget en betydelig rolle på markedet i modebranchen. Dette betyder at vokseværket blandt medierne har store potentieller i at implementere og øge omsætningen blandt virksomhederne i modebranchen. Den danske forbruger er verdenskendt for deres enorme forbrug af tøj som overbelaster miljøet. Derfor er forbrugernes købsvaner et stort fokus punkt som har enorme indflydelse på fremtiden. Bæredygtighed i modebranchen er småt begyndt at give pote og en lille mængde af forbrugerne samt virksomheder er begyndt at kigge hen mod bæredygtige tøjprodukter. Bæredygtigheden af tøjprodukter bliver mere attraktivt konstant, som de sociale medier bidrager med at sprede budskabet og den nye trend om bæredygtighed blandt forbrugerne.
Som en del af en sociokulturelle samfund betyder det at en hver forbruger af tøj har en rolle i at formindske belastningen af miljøet. I forbindelse med de sociale mediers vækstforbrug samt tøjforbruget blandt den danske befolkning tegner de digitale medier et større ansvar og bidragelse i at formindske belastning af miljøet samt øve omsætningen af modevirksomheder som fokusere på samme formål.

2 thoughts on “danske befolknings vanemønster

  1. Nice article inspiring thanks. Hello Administ .

  2. bitcoincasino dedi ki:

    I was looking for another article by chance and found your article bitcoincasino I am writing on this topic, so I think it will help a lot. I leave my blog address below. Please visit once.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.